Thursday, April 30, 2009

Allah Maha Kuasa

BERINGAT @ FN

QINGDAO - Seorang peladang, Mao Rui'an terkejut apabila salah seekor ayamnya mampu bertelur dua kali ganda, lapor sebuah akhbar semalam.

Rui'an yang menyedari kejadian ganjil ayam betina itu selepas bilangan telur ditetas oleh haiwan berkenaan pada kadar yang luar biasa.

Ketika pemeriksaan rutin kesihatan dilakukan, peladang terbabit menemui rahsia di sebalik kelebihan ayam berkenaan.

Rupa-rupanya ayam itu dilahirkan dengan dua punggung yang mampu mengeluarkan telur dua kali ganda daripada biasa.

Rui'an yang berasal dari selatan China itu berkata; "Ayam betina itu sangat istimewa buat saya. Saya membina sebuah reban khas dan diberikan makan gandum. "Ayam lain dibiarkan bebas mencari makanan di atas tanah." - Agensi

Sumber : KOSMO !

BERINGAT @ FN

Maha suci Allah yang menciptakan sesuatu dengan kehendaknya,jika kita perhatikan seekor ayam mampu mengeluarkan 2 kali ganda Masha Allah ( Allahu Akbar 3x ),tidakkah kita fikir bahawa setiap kejadiannya tidak mustahil bagi-NYa. Kita sebagai makhluknya dibumi ini haruslah berterima kasih dengan NYA dengan cara mengingati NYA selalu, tika kita berada susah atau senang dan jangan pulak waktu susah kita baru nak ingat Astagfirullah,moga kita dijauhi segala musibah atau malapetaka yang melanda kita Amin ya Rabbal a'lamin..

( Renungan @ FN )

0 comments:

Post a Comment

Blogroll


Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More