Browsers Compatible

Internet Explorer 8 for Windows Vista  Opera Browser  Chome Browser  Safari Browser  Flock Browser Firefox Browser


Saturday, July 3, 2010

BLOG NASYID YANG AKTIF DI ARENA SIBER

BERITA @ FN

BLOG NASYID YANG PERLU ANDA TAHU

Kehadiran blog-blog hiburan seperti Oh Artis, Budiey, Beautiful Nara dan lain-lain lagi telah menghangatkan industri muzik tanah air. Industri nasyid juga tidak ketinggalan dengan blog-blog yang khas bercerita tentang perkembangan nasyid di Malaysia.

Ramai yang bertanya kepada saya tentang perihal industri nasyid, namun saya bukanlah orang yang layak untuk bercerita dengan lebih lanjut tentang hal ini. Maka, saya persembahkan blog-blog yang lebih hebat dan serius membincangkan tentang industri nasyid. Mereka adalah…

FENOMENASYID


Alamat Blog :

http://fenomenasyid.blogspot.com/

.

STUDIOKINI

.


Alamat Blog :

http://studiokini.blogspot.com/

.

NASYID NASYID ANDA

.


Alamat Blog :

http://nasyid2u.blogspot.com/

.

HAZAMIN INTEAM

.


Alamat Blog :

http://iniamin.blogspot.com/

.

Blog-blog di atas adalah di antara blog-blog yang aktif menulis tentang dunia nasyid tanah air. Saya tidak sempat untuk menyediakan gambar semua blog nasyid, hanya sekadar link sahaja..

Blog Nasyid Yang Lain :

RAIHAN

RABBANI

HIJJAZ

INTEAM

UNIC @ UNIQUE

LIRIK NASYID

ANNASYID

NASYEED.COM

PYAN SAUJANA

RAZIN MESTICA

RAHIM INTEAM

HAFIZ HAMIDUN

AZHAN (AKADEMI NASYID)

NASYID SELAMANYA

CARTA NASYID IKIM

NASYID FOR US

Itulah serba sedikit blog-blog nasyid yang boleh anda layari. Industri nasyid jarang diberi tempat di media massa, mungkin bagi yang mahu mengikuti perkembangan nasyid di Malaysia bolehlah kiranya klik ke laman sesawang yang dibina khas untuk anda.

Mungkin saya terlupa dengan blog-blog yang lain untuk dimuatkan dalam entri ini. Saya meminta bantuan anda sekiranya ada mana-mana blog nasyid yang lain yang perlu dilawati. Jika ada, bolehlah tinggalkan link blog tersebut di ruangan komen ya. Saya akan update dari semasa ke semasa. Insya-Allah..

NASYID BUKAN ALTERNATIF! TAPI SATU REALITI!

Dari FN : Terima Kasih Jamal Rafaie kerana menulis satu entri yang paling berharga buat FN, serta rakan 2 nasyid yang lain,kami FN sudah lama wujud sejak 2008 kemudian wujud pula rakan blog nasyid iaitu Studio KINI dan sebagainya ,buat pengetahuan semua FN kini adalah versi ke 3 dan akan datang versi ke 4 bakal membuat Fenomena nantikan dari FN...

Terima kasih kepada semua penyokong FN yang tidak putus 2 berkunjung ke blog yang t idak seberapa ini ,dan tujuan utama FN adalah dalam memartabatkan industri nasyid tanah air ke pesada antarabangsa insyaallah.


Sumber : Jamal Rafaie







Copyright 2010 .::FENOMENASYID Islamic Entertainment::.
[ INTERAKTIF HIBURAN ISLAM ]

5 comments:

sebenarnya banyak blog berkenaan nasyid di malaysia ni. boleh cari kat google, yahoo, lycos dll. tulis nasyid di bhgn "search" n klik "pages from malaysia".

congratulation warga FN:)teruskan perjuangan!

Teruskan menyebarkan berita yang baik-baik tentang nasyid dan dakwah melalui seni yang lain... Jazakumullahu khairal jaza'..

-Hazamin Inteam

For Anonymous : Mmg Banyak blog Nasyid sebenarnya ..itu adalah sebahagian daripadanya....terima kasih kerana sudi komen

for Pena Bertulis : Sama 2..tanpa anda siapa lah kami

For Abg Amin INTEAM : Syukran ala ziaratuka ila FN ...insyaallah benda baik ini akan diteruskan selagi kami mampu menyebarkan maklumat 2 Industri Nasyid Masa Kini ke antarabangsa ..

Mantap syeikh.
Teruskan usaha
www.alongsafa.com

Post a Comment

Blogroll


Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More