Friday, May 29, 2009

Ustaz Akhil Hayy Bersuara Akhirnya

BERITA @ FN

‘Akhirnya dia bersuara’

Ustaz Akhil Hayy

KUALA LUMPUR: “Itu hak dia untuk memberi kenyataan dan sekurang-kurangnya dia sudah bersuara,” kata Maizawati Zainal, isteri Akhil Hayy ketika mengulas mengenai kenyataan pertama Akhil selepas berdiam diri sejak isu rumah tangga mereka mendapat liputan media.


Maizawati, 33, yang dihubungi semalam, berkata dia tidak mahu memberi kenyataan kerana menganggap ia hanya akan menyebabkan isu itu berlarutan.

“Saya sudah memberi beberapa kenyataan dan tidak mahu lagi menambah sebarang spekulasi untuk mengelak perkara ini menjadi bertambah panjang,” katanya.

Menurutnya, dia hanya menanti perbicaraan yang akan berlangsung pada 2 Jun nanti di Mahkamah Rendah Syariah Ipoh dan menyerahkan semua keputusan kepada mahkamah.

“Perkara ini sudah dibawa ke mahkamah dan apa juga keputusannya (untuk menceraikan atau tidak), saya terima,” katanya.

Semalam, Akhil tampil membuat kenyataan ketika ditemui sebelum program Kalam Suci episod akhir yang disiarkan secara langsung melalui Astro Oasis.

Ustaz Akhil Hayy


Dia menegaskan Maizawati masih isterinya dan menyatakan apa yang akan berlaku di kemudian hari sama ada ingin memulakan hidup baru atau meneruskan kehidupan lama akan diputuskan pada 2 Jun nanti.

Ketika diminta mengulas mengenai sikap mendiamkan diri sejak isu itu timbul bermula Ahad lalu, Akhil berkata, dia bertindak demikian kerana tidak mahu mengeruhkan keadaan kerana ia membabitkan banyak pihak termasuk Waheeda.

Malah, dia juga berkata mempunyai alasan kenapa tidak bertemu isteri dan berasakan tempat yang paling sesuai untuk membicarakan hal ini adalah di mahkamah saja.

Maizawati yang membuat penampilan pertama Ahad lalu membuat kenyataan bahawa Akhil mempunyai hubungan dengan penyanyi, Waheeda.

Dia yang pada mulanya tidak mengambil kisah gosip yang melanda suaminya dengan Waheeda akhirnya dikejutkan dengan pengakuan suaminya untuk berkahwin dengan penyanyi itu.

Sumber : MYMETRO

BERITA @ FN



Kod-kod yang ingin dimasukkan ke dalam Code Box.

0 comments:

Post a Comment

Blogroll


Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More