Sunday, July 26, 2009

"KEMATIAN ITU PASTI BERLAKU" WALAU APA JUA KEADAAN ANDA

BERITA @ FN

Kematian Yasmin Ahmad Satu Peringatan bersama



"Kematian adalah suatu yang pasti yang tidak boleh di tangguh atau di hentikan..individu atau persatuan atau badan-badan yang memperjuangkan hak asasi manusia tidak boleh mengatakan ia menyalahi hak asasi manusia atau dengan kata "boombastiknya' katakan tidak kepada kematian.

Kematian, ini satu peringatan untuk semua.kematian adalah subjektif yang tidak dapat di tafsirkan bila, di mana, kenapa kerana itu adalah kuasa yang Maha Esa.

Kematian Yasmin Ahmad pastinya mengegarkan rakyat malaysia yang mengikuti perkembangan dunia seni tanah air. Kematianya yang tidak diberitahu masanya, tempatnya tetapi boleh panggilan ilahi terjadi di saat melakukan kerja-kerja seni, dan kematian berlaku dengan pantas yakni selepas 3 hari terlantar di hospital.

Di sini, saya bukannya nak memburukkan si mati atau sesiapa sahaja, tetapi sekadar peringatan bersama, terutama kaum-kaum artis ini. bersiaplah dengan kematian. Apakah persiapan kematian kita dengan menjual suara yang haram di kalangan wanita itu satu yang baik untuk bekalan hari akhirat kita, atau adengan filem yang menyentuh antara bukan mahram atau apa sahaja aktiviti seni kita yang bercanggah dengan agama kita hendak jadikan bekalan akhirat kita.

Ingat, mati itu tidak tentu masanya. kita tidak boleh menyatakan yang kita akan bertaubat bila tiba masanya.Bila masanya itu, esok, lusa, tahun hadapan atau 10 tahu lagi. jangankan esok, lusa di saat anda membaca paper hari ini pun anda boleh mati.jadi bersiaplah untk kematian. kita jangan ingat kita sudah pergi haji, mka dosa kita telh di ampunkan adakah kita nampak Allah padamkan dosa kita?.

atau dosa kita semakin bertambah setelah pulang dari mengerjakan haji?kita renungkan bersama..tindakan kita mempersendakan hukum Allah dengan menjadikan memakai pakaian ala-ala feksyen menutp aurat tapi tidak menutupnya adalah seperti mempermain-mainkan arahan Allah. Jadi bersiaplah untuk kematian.

jangan kita hanya menangisi kematian yasmin tetapi ambillah iktibar kematian itu untuk diri kita...

wassalam......

Sumber : tranungkite.net

BERITA @ FN



Copyright 2009 .::FENOMENASYID Islamic Entertainment::.

0 comments:

Post a Comment

Blogroll


Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More