Browsers Compatible

Internet Explorer 8 for Windows Vista  Opera Browser  Chome Browser  Safari Browser  Flock Browser Firefox Browser


Wednesday, July 22, 2009

"WAHEEDA TERKENA SIHIR"KATA AKHIL HAYY

BERITA @ FN

Akhil akui Waheeda terkena sihir!

DARI jauh, Akhil Hayy sudah mempamerkan senyuman, seolah-olah sudah dapat mengagak temubual ini pasti lebih berkisarkan kisah peribadinya.

Namun, tidak seperti sebelum ini, penyanyi nasyid dan penceramah bebas ini dilihat sudah lebih 'terbuka' membicarakan tentang kehidupan barunya setelah bercerai talak satu dengan bekas isterinya, Maizawati Zainal, pada tanggal 15 Julai lalu.

"Inilah perjalanan kehidupan, yang telah tertulis. Buat masa ini saya rasa 'bebas'," ujar Akhil ketika ditemui pada rakaman program Mega Raya Astro, baru-baru ini.

Menurut Ustaz Rock ini, memegang status duda dan kembali hidup bersendirian tidak langsung membuatkannya rasa janggal. Malah, tutur Akhil, segala yang berlaku sebenarnya adalah atas kekuasaan Allah dan dia sendiri akui, itu adalah yang terbaik buat dirinya pada masa ini.

"Allah maha mengetahui apa yang terbaik untuk umatnya. Ini adalah perjalanan hidup yang saya simpan selama 13 tahun. Bagi saya, dalam apa-apa hal rumahtangga, cukuplah saya katakan anak-anak lebih mengenali siapa ibu dan ayahnya.

"Dan saya sudah cukup kenal isteri saya dan mengapa saya menceraikannya. Saya tegaskan lagi di sini, bukan disebabkan orang ketiga, tetapi memang hubungan kami ada masalah peribadi," ujarnya dalam nada perlahan.

Tetapi, kata Akhil, apa yang cukup menyedihkannya tatkala isu rumahtangganya hangat diperkatakan ialah tindakan bekas isterinya sendiri.

"Saya kesal dengan kenyataan yang dikeluarkan olehnya. Sepatutnya, kita kena bermuhasabah diri. Seorang isteri solehah tidak akan mengaibkan suaminya walau seteruk mana pun suaminya itu.

"Bukannya pergi ke stesen televisyen dan mengadu. Dan sepatutnya stesen TV juga perlu tanya kebenaran suami sebelum minta isteri keluarkan kenyataan.

"Apapun, alhamdulillah, kami telah berpisah dengan cara baik. Dia mendapat hak jagaan anak-anak, tetapi tiga orang anak saya tinggal dengan saya sekarang. Yang bongsu berada di bawah jagaan ibunya," kata bapa kepada empat orang anak ini.

Henti aibkan Waheeda!

Pergolakan rumahtangga Akhil dan Maizawati cukup hangat diperkatakan tidak lama dulu apabila bekas isterinya itu mengaku Akhil memang mempunyai hubungan dengan penyanyi popular Waheeda.

Penafian demi penafian telah dibuat oleh Akhil dan Waheeda sendiri, namun pelbagai spekulasi terus dibuat apatah lagi bila kedua-duanya dilihat cukup 'akrab'.

Menurut Akhil, dia sendiri cukup sedih melihat Waheeda menerima tohmahan yang cukup hebat, sedangkan apa yang berlaku di dalam rumahtangganya sebelum ini tiada langsung kena-mengena dengan penyanyi itu.

"Saya sedih bila lihat orang tuding jari dan labelkan dia perampas. Siapa mereka untuk bercakap seperti itu? Sampaikan impaknya turut tempias kepada ahli keluarganya juga.

"Saya sudah jelaskan pada ibu Wawa (Waheeda) dan mohon maaf kerana dia dibabitkan dalam hal ini. Tolong berhenti aibkan dia. Saya agak risau kerana dia juga tengah sakit akibat tekanan banyak benda dan saya tidak menolak ada unsur ghaib atau sihir yang dibuat terhadapnya.

"Saya rasa ini adalah perbuatan pihak-pihak tertentu, tapi saya tidak mahu menuduh sesiapa. Cuma saya ingin katakan, perbuatan ini amat dilaknat oleh Allah," kata Akhil.

Ditanya adakah selepas ini dia akan mencari pengganti dan mungkinkah wanita itu adalah Waheeda, sambil tersenyum Akhil menjawab:

"Jodoh pertemuan di tangan tuhan. Saya perlu teruskan hidup sebagai lelaki. Kita lihat sajalah apa yang akan berlaku. Sejujurnya, saya masih lagi berkawan dengan Wawa dan rapat dengan ahli keluarganya.

"Kami masih menghubungi antara satu sama lain. Saya nampak Wawa adalah seorang wanita yang sentiasa mencari dan ingin dekat dengan agama. Sebab itulah saya intim dengan dia dan ibubapanya."

Mengulas mengenai kariernya pula, kata Akhil, dia bersyukur kerana rezekinya tidak pernah putus walaupun hebat dilanda dengan kontroversi.

"Alhamdulillah, saya masih dipanggil mengadakan ceramah. Album juga sedang di dalam proses pembikinan. Saya juga masih diberi kepercayaan menjadi ikon Astro Oasis. Walaupun program Cafe Akhil Hayy dihentikan seketika kerana ingin beri laluan kes mahkamah tempoh hari, tetapi saya tidak kisah.

"Malah, saya terharu Astro Oasis memberi ruang untuk saya selesaikan dulu kes tersebut. Lagipun, saya bukannya melakukan jenayah. Namun saya sedar, imej saya sedikit sebanyak telah tercalar, tapi saya kenalah terima perkara ini.

"Cafe Akhil Hayy juga sedang dalam perbincangan untuk diteruskan. Mungkin kita akan 'rebranding' semula program itu...tengoklah macam mana, sebab saya pun sekarang sudah bina hidup yang baru," katanya.

Sumber : MSTAR

BERITA @ FN



Copyright 2009 .::FENOMENASYID Islamic Entertainment::.

1 comments:

salam... ustaz ana respect ustaz sbg bkn saja seorg y brani malah tidak malu mngaku kslahan diri... mungkin ada hikmah disebalik ujian ini.. siapa tahu lpas ni ustaz dapat seorg isteri y benar2 mukminah dan solehah.. mudah2an perjuangan ustaz sntiasa dirahmati Allah...

Post a Comment

Blogroll


Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More