Browsers Compatible

Internet Explorer 8 for Windows Vista  Opera Browser  Chome Browser  Safari Browser  Flock Browser Firefox Browser


Monday, May 10, 2010

ALBUM TERBARU RAIHAN DAN GENIUS AULAD TALENTS

BERITA @ FN

SUDAH BERADA DI PASARAN

Album terbaru Raihan & Genius Aulad Talents :

[ WE'RE BROTHERS and SISTERS ]

WE'RE BROTHERS and SISTERS

Sejak akhir-akhir ini,artis-artis nasyid kita terus berkarya dalam album-album mereka dengan memasuki elemen 2 yang menarik dalam setiap album yang dihasilkan.Kemunculan artis-artis baru tumbuh bak cendawan, alhamdulillah dengan lahirnya otai2 nasyid kita telah membawa perubahan yang drastik kepada munsyid 2 yang baru.

Pasti anda tidak mengenali Genuis Aulad Talents.Benarkah suatu kumpulan nasyid yang baru ? atau kumpulan nasyid dari luar negara ? semua itu berada di kotak fikiran anda yang berlegar-legar mencari jawapannya.

Jawapannya ada disini Genius Aulad Talents yang dimaksudkan adalah :


Mereka terdiri daripada beberapa kanak-kanak daripada prasekolah dan bekas prasekolah GENIUS AULAD yang dipilih secara rawak dan bukanlah daripada kumpulan penyanyi ataupun artis..Sejak beberapa minggu lepas lagu we're brothers and sisters telah pun diputarkan di radio IKIM dot fm.Setelah mendengar lagu tersebut kami FN harus memuji kepada pihak yang terbabit dalam penghasilan album yang segar dan bersifat international.Syabas dan tahniah Genius Aulad Talents.


Alhamdulillah pihak Genius Aulad telah memberitahu kami FN bahawa album tersebut yang berjudul WE'RE BROTHERS and SISTERS yang bakal diterbitkan sekitar bulan JUN 2010 dan akan dilancarkan di Perth, Australia pada 28Mei 2010,insyaallah.Apa yang penting adalah mesej dan objektif yang ingin disampaikan oleh bakat-bakat cilik Genius Aulad Talents.

Menariknya dalam album ini kumpulan Raihan diberi kepercayaan dalam memimpin serta selaku penerbit album ini dan juga akan berduet dgn kanak-kanak Genius Aulad Talents.Usaha Raihan kini dalam berdakwah diteruskan tanpa berputus asa,tahniah Raihan.Album ini juga dibawakan khas oleh Warner Music, Raihan Records & Wahyu Suci.

Pradengar album "WE'RE BROTHERS and SISTERS" :




Inilah sebahagian daripada klip video "WE'RE BROTHERS and SISTERS",yang dibuat dengan Kerjasama Islamic Relief Worldwide & Islamic Relief Malaysia.Pelancaran Album akan dibuat pada 28 Mei ini di Perth, Australia. Sementara Sidang Media akan dibuat pada 3 Jun di Tropicana Golf Resort, Damansara.Tarikh-tarikh ini adalah bersempena dengan International Children's Day yang disambut secara rasminya pada 1 Jun setiap tahun. Insya Allah.


Sedikit Info Sempena Pelancaran Album dari Nasyeed dot com :

PELANCARAN ALBUM “WE’RE BROTHERS AND SISTERS”

Album We’re Brothers and Sisters ini merupakan usaha murni Genius Aulad Learning Consultancy Sdn. Bhd. (Genius Aulad) dalam menghasilkan produk hiburan Islam bukan sahaja bagi pasaran tempatan, malah untuk pasaran antarabangsa.

Sesuai dengan misi membawa produk ini ke peringkat antarabangsa, Genius Aulad Talents yang terdiri dari pelajar dan bekas pelajar Genius Aulad yang berusia 3 hingga 12 tahun turut sama mengundang kumpulan nasyid antarabangsa Raihan untuk bergandingan di dalam dua buah lagu iaitu We’re Brothers and Sisters dan The Last Train.

Terdahulu album We’re Brothers and Sisters telah dilancarkan untuk pasaran antarabangsa pada 28 Mei 2010 bertempat di Perth, Australia.

Pelancaran album ini di Malaysia pada 3 Jun 2010 pula ada bersempena sambutan Hari Kanak-Kanak Sedunia yang disambut pada 1 Jun setiap tahun.

MESEJ PERSAUDARAAN SEJAGAT

Album ini menampilkan irama kontemporari dan rentak perkusi sepenuhnya, di samping alunan suara kanak-kanak dari Genius Aulad Talents begitu ceria dan bersemangat dalam melaungkan mesej persaudaraan, kasih sayang dan cinta kepada Allah dan Rasul, agama, ibu bapa dan semua insan.

Ia diperkukuhkan lagi melalui jaringan antarabangsa di antara Genius Aulad dan Islamic Relief Worldwide & Islamic Relief Malaysia melalui penerbitan klip video We’re Brother and Sisters yang telah pun diedarkan ke serata dunia.

Apa yang lebih membanggakan, beberapa buah lirik lagu di dalam album We’re Brothers and Sisters telah ditulis sendiri oleh pelajar-pelajar Genius Aulad, melambangkan keikhlasan dan kesungguhan mereka untuk menyatakan hasrat dan pendirian murni mereka kepada seluruh dunia.

PENJENAMAAN ANTARABANGSA GENIUS AULAD

Sebagai pusat perkembangan kanak-kanak tiga hingga enam tahun, Genius Aulad merupakan pilihan ibu bapa yang mahukan anak-anak mereka mempelajari dan memperolehi asas pendidikan berbahasa Inggeris serta kurikulum berteraskan prinsip-prinsip rukun Islam.

Sistem pendidikan yang komprehensif serta menggabungkan teknik dan method pendidikan moden menjadikan Genuis Aulad berkembang dari 20 pelajar pada awal penubuhannya pada tahun 2004 kepada 1000 pelajar sehingga kini.

Penerbitan album We’re Brothers and Sisters merupakan langkah terbaik menjadikan Genius Aulad sebagai produk tempatan yang mampu menempa nama diperingkat antarabangsa.

Ia merupakan rentetan penerbitan VCD muzikal “Happy To Solat” dan pelbagai pencapaian yang membanggakan di peringkat nasional. Antaranya sebagai Top Winner di NTV7 Children’s Grand Theatre Festival 2006, dan Anugerah Pencapaian Cemerlang 2009 oleh Permodalan Usahawan Nasional Berhad (PUNB).

Usaha membawa nama Genius Aulad secara umum dan Malaysia secara khususnya ke peringkat antarabangsa adalah selari dengan misi Genius Aulad, “Inspiring young Muslims to create a wonderful world to live in, for everyone”.

Asas islami yang diasuh dan dipupuk di Genius Aulad kini dapat dikongsi bersama oleh semua lapisan masyarakat, bukan sahaja kanak-kanak, malahan album ini sesuai didengari dan dihayati oleh seisi keluarga.

GENIUS AULAD PENCETUS NASYID URBAN KONTEMPORARI ERA BARU

Melalui album We’re Brothers and Sisters, ia akan menjadi pencetus kepada muzik nasyid urban kontemporari era baru, sebagai alternatif hiburan berinformasi masa kini. Namun, ia bukanlah bermaksud menjadikan kanak-kanak Genius Aulad Talents sebagai artis, serta mengeksploitasi bakat mereka.

Asas islami yang diasuh dan dipupuk di Genius Aulad kini dapat dikongsi bersama oleh semua lapisan masyarakat, bukan sahaja kanak-kanak, malahan album ini sesuai didengari dan dihayati oleh seisi keluarga

Untuk Maklumat lanjut mengenai album tersebut anda boleh layari di website baru http://www.geniusaulad.com.my/ yang telah diperkemaskini tampak lebik menarik atau anda layari di http://geniusaulad.wordpress.com/.

Terima Kasih kepada Pn. Zaliza Alias kerana memberi kepercayaan kepada kami FN dalam mempromosikan album WE'RE BROTHERS and SISTERS di Fenomenasyid.Insyaallah info-info selanjutnya mengenai album Genius Aulad Talents akan kami paparkan di sini,dan terima kasih kepada peminat FN yang sentiasa menyokong blog yang tidak seberapa ini.

Tahniah untuk anda semua.


Untuk mengetahui Genius Aulad Talents dengan lebih dekat kami sertakan alamat & Contact :


Alamat :

67 Jalan USJ 21/10, UEP Subang Jaya, Selangor, Malaysia.


Press Contact:

or +6019240299 4 or +60125517100


link FACEBOOK GAT :

Genius Aulad Talents


A new twist of rhythm for young Muslims and family!

WE'RE BROTHERS&SISTERS- an International album by Malaysians with missions for humanity, launch in Perth on 28 May 2010..Warner Music & Raihan Records.








Copyright 2010 .::FENOMENASYID Islamic Entertainment::.
[ INTERAKTIF HIBURAN ISLAM ]

2 comments:

Boleh tahan lah wartawan FN ni. Artikle ni `catchy', menarik,menarik!

Terima kasih..kami sentiasa memberikan terbaik kepada anda semua...hehhe

Post a Comment

Blogroll


Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More