Browsers Compatible

Internet Explorer 8 for Windows Vista  Opera Browser  Chome Browser  Safari Browser  Flock Browser Firefox Browser


Thursday, July 29, 2010

SAKSIKAN FINALIS IMAM MUDA MUSIM PERTAMA JUMAAT INI

BERITA @ FN

Siapakah Bergelar Juara Imam Muda Musim Pertama

Hizbur @ Asyraf ?

Tup tup pejam celik pejam celik dah pun sampai ke final Imam Muda. Budiey nak ucapkan tahniah kepada dua orang finalis iaitu Asyraf dan Hizbur yang mana salah seorang daripada mereka bakal dinobatkan sebagai Imam Muda musim pertama. Esok adalah penentuannya di mana mereka ini akan diadili oleh juri dan mudir.

Agak-agak siapakah yang bergelar Imam Muda? Hizbur atau Asyraf? Sebenarnya, bagi Budiey, kedua-duanya dah pun layak bergelar pemenang berdasarkan prestasi dan kemampuan yang ditunjukkan.

Hizbur

VS

Asyraf

Program ini sebenarnya telah menimbulkan satu fenomena baru dan sambutan dari penonton bukan sahaja dari negara kita malah telah membuka mata ramai pihak termasuklah dari luar negara.

Budiey diberitahu, program Imam Muda ini bukan sahaja akan disiarkan secara langsung malam esok di Astro Oasis malah ia juga akan berada di talian Astro B.player Online dan juga mobile. Seperti mana pada musim bola sepak Piala Dunia 2010 yang lalu, Astro B.player akan dapat dicapai dengan menggunakan internet dan juga mobile dan ini bermakna boleh ditonton seluruh dunia.

Cara nak tonton siaran langsung Imam Muda Final dengan menggunakan Astro B.player adalah dengan menghantar SMS: GET BPLAYER dan hantarkan ke 26000. Ianya percuma untuk ahli portal Astro yang berdaftar dan untuk mobile hanyalah istimewa buat pelanggan Maxis 3G sahaja. Data charges apply.

Ini sangat bagus untuk penonton-penonton yang berada di luar negara. Ini berdasarkan kepada sambutan hangat yang diterima menunjukkan penonton dari luar negara begitu berminat dengan program Imam Muda.

Jadi, jangan lupa untuk menonton malam Kemuncak Imam Muda yang akan bersiaran langsung di Astro Oasis (saluran 106) dan Astro B.player pada esok, 30 Julai 2010, Jumaat jam 9 malam.

IMAM MUDA adalah sebuah program siri pencarian tentang sekumpulan remaja lelaki Islam yang dihasilkan oleh Astro dengan bantuan dan kerjasama Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) bertujuan untuk mencari Imam Muda yang terbaik di Malaysia.

Calon-calon IMAM MUDA yang telah terpilih ini telah dihimpunkan di Asrama Masjid Wilayah Persekutuan selama tiga bulan bagi mempelajari dan memahami tentang hal-hal keagamaan dan kepimpinan Islam dari tokoh-tokoh agama serta pendakwah dan pemimpin Islam terkemuka yang bertauliah dan berpengalaman.

Selain itu, mereka juga dikehendaki untuk menjalani dan mengikuti jadual ketat, peraturan agama, tugas rutin dan pemahaman khusus mengenai tugas-tugas seorang Imam, pemimpin keluarga dan selaku pemimpin masyarakat setempat.

Yang Berbahagia Dato’ Hasan Mahmud Al Hafiz, mantan Imam Besar Masjid Negara telah diamanahkan untuk menjadi Mudir (pengetua) yang akan membimbing calon-calon Imam Muda inidan dibantu oleh dua orang Murshyid (mentor) iaitu Uztaz Hj Shahrizan Hj Daud At Turabi; Ketua Imam di Masjid Muadz bin Jabal, Taman Setiawangsa dan Uztaz Syed Norhisyam Al Idrus; seorang penceramah bebas yang juga pernah terlibat dalam pelbagai program TV berunsurkan ilmu Islam.

Info lanjut, boleh layari:

Facebook: www.facebook.com/imammuda106

Sumber : BUDIEY

Copyright 2010 .::FENOMENASYID Islamic Entertainment::.
[ INTERAKTIF HIBURAN ISLAM ]

0 comments:

Post a Comment

Blogroll


Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More