Browsers Compatible

Internet Explorer 8 for Windows Vista  Opera Browser  Chome Browser  Safari Browser  Flock Browser Firefox Browser


Wednesday, September 24, 2008

ARTIS BARU DIBAWAH HIJJAZ RECORDS SDN BHD


ARTIS BARU DIBAWAH HIJJAZ RECORDS SDN BHD

Sekarang HRSB dah bertambah ahli keluarga mereka...

kumpulan El Hikmah yang terdiri drpd 5 orang anak muda iaitu Fadli, Fahruddin, Anuar, Solehan dan Hakim.... mereka semua asalnya dari guru agama yang bertugas di daerah Muar dan Segamat..

Menurut cerita Hakim salah seorang ahli kumpulan El Hikmah...

Mereka bermula dengan kumpulan nasyid biasa dibawah nama guru2 agama kerajaan Johor.... dimana ada pertandingan diorang masuk... sehinggalah satu ketika mereka diperkenalkan dengan Hijjaz oleh seorang pengurus hijjaz selatan.

Pada pertemuan pertama mereka bersama Hijjaz itulah mereka diberitahu, nak buat album perlukan modal yang besar dan dalam masa yg sama juga Hijjaz menyuruh mereka menghantar demo untuk didengar dan Hakim sebagai wakil kumpulan telah menghantar sendiri demo tape ke rumah Munif, alhamdulillah akhirnya tidak lama selepas tu, mereka telah "dilamar oleh HRSB" bilamana Abai call dan menyuruh dtg ofis utk merakam album marhaban.

Gitulah kira2nya alkisahnya tertubuhnya El Hikmah. Manakala nama kumpulan diideakan oleh Munif Ahmad (Hijjaz) sendiri....

All the best wat adik2 baru neh....

Album mereka mengandungi 2 buah lagu nasyid, 8 marhaban , 2 alunan bacaan berzanji...

Kelainan yang terdapat dalam album El Hikmah ini ialah lagu-lagu marhaban tersebut diiringi dengn perkusi.

PROMOSI:

BELI YANG ORIGINAL ALBUM TERBARU DARI ARTIS BARU HRSB.... EL HIKMAH YANG MENAMPILKAN SATU KELAIANAN DALAM MENGENENGAHKAN LAGU-LAGU MARHABAN DENGAN IRINGAN ALAT-ALAT PERKUSI, BAGI PEMINAT-PEMINAT HIJJAZ DAN KUMPULAN NASYID YANG TERNANTI2 ALBUM SEBEGINI JANGAN LUPA PASTIKAN YG ORI YA....

TAK KITA SIAPA LAGI YANG NAK MEMBANTU PRODUK-PRODUK ISLAM DAN EKONOMI ISLAM....

0 comments:

Post a Comment

Blogroll


Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More